حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

بهره برداری از پل پیامبر اعظم (ص) مشهد تا پایان سال

  • کد خبر: ۱۱۷۶۲۸
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
بهره برداری از پل پیامبر اعظم (ص) مشهد تا پایان سال
معاون عمران و حمل ونقل شهرداری مشهد: این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ عملیات ساخت پل ورودی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) به بزرگ راه آیت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز شد تا علاوه بر کاهش پنج کیلومتری مسیر ورودی این بزرگ راه از سمت میدان قائم (عج) سبب کاهش ترافیک ورودی شهرمان از سمت چناران هم باشد و حالا این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است و بنا به گفته معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد این چپ گرد تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

سیدخلیل منبتی در گفتگو با شهرآرا درباره اهمیت ساخت پل ورودی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) به بزرگ راه آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی گفت: خودرو‌هایی از سمت میدان قائم (عج) قصد ورود به بزرگ راه آیت ا... هاشمی رفسنجانی (میثاق) را دارند، باید با طی کردن ۵ کیلومتر از دوربرگردان همسطح موجود استفاده کنند که این موضوع سبب افزایش طول سفر و به تبع آن افزایش مصرف سوخت و افزایش ترافیک در ورودی شهر مشهد می‌شود.

وی افزود: با توجه به وجود مشکلات ذکرشده، مدیریت شهری پس از انجام مطالعات، ساخت چپ گرد متصل کننده بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) به بزرگ‌راه آیت ا... هاشمی رفسنجانی را در دستور کار قرار داد و عملیات ساخت این پل از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با هزینه اجرایی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه این چپ گرد دارای دو رمپ ورودی و خروجی به صورت خاک مسلح و هفت پایه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت این پل روی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) انجام می‌شود و نمی‌توان مسیر بزرگ راه را برای ساخت آن مسدود کرد، برای تسریع عملیات اجرایی از بتن پیش ساخته برای اجرای عرشه پل استفاده شده است.
منبتی اضافه کرد: هم اکنون از مجموع هفت پایه طراحی شده برای این چپ گرد، عملیات ساخت پنج پایه به اتمام رسیده و پایه‌های محدوده بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) در حال اجراست.

پیشرفت ۸۰ درصدی رمپ خروجی

وی ادامه داد: همچنین رمپ خروجی پل پیامبراعظم (ص) در محدوده بزرگ راه آیت ا ... هاشمی رفسنجانی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است، اما رمپ ورودی آن در محدوده بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) به دلیل وجود معارض‌های تأسیساتی و تملک پیشرفت کمتری دارد. همچنین تا به امروز از مجموع ۱۳۵ سگمنت پیش ساخته شده، ۵۴ سگمنت در محل عرشه پل نصب شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در جریان ساخت پل پیامبر اعظم (ص) معارضات زیادی وجود داشت، تصریح کرد: مهم‌ترین معارضات این پروژه وجود ۱۰ ملک بود که تاکنون پنج ملک تملک شده و بقیه هم در حال تملک است. همچنین ۳ شبکه برق فشارقوی و شبکه مخابراتی در مسیر پروژه رفع معارض شده است.

وی با اشاره به اینکه رقم نهایی اعتبار هزینه شده برای این پروژه در پایان کار مشخصص خواهد شد، ادامه داد: پروژه پل ورودی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) به بزرگ راه آیت ا... هاشمی رفسنجانی هم اکنون از پیشرفت فیزیکی پنجاه درصدی برخوردار است. همه تلاشمان را خواهیم کرد که این پروژه در راستای تسهیل در رفت وآمد شهروندان مشهدی و زائران بارگاه رضوی در انتهای سال ۱۴۰۱ آماده بهره برداری شود.
منبتی افزود: در مجموع برای ساخت این پل ۲ هزار تن آرماتوربندی، ۳ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۲ هزار مترمکعب عملیات زیرسازی انجام خواهد شد.

بهره برداری از پل پیامبر اعظم (ص) تا پایان سال

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->